Gepubliceerd op woensdag 14 maart 2018
Na een uitvoerig selectieproces heeft Woningstichting Casade besloten om het dagelijks en mutatieonderhoud van een deel van de vastgoedportefeuille uit te besteden aan Aannemingsbedrijf De Wit. Deze onderneming werkt al ruim 25 jaar naar volle tevredenheid voor Casade. Mede hierdoor is de samenwerking voortgezet en verder uitgebouwd. Ook de inzet van slimme IT-systemen heeft hieraan bijgedragen. Hierin is de afgelopen twee jaren behoorlijk geïnvesteerd.

Win-win situatie

Het proces van dagelijks onderhoud is inmiddels helemaal gedigitaliseerd, van intake tot uitvoering, waardoor flinke verbeteringen zijn doorgevoerd. Roy Brekelmans, manager service en onderhoud bij Aannemingsbedrijf de Wit: “Huurderstevredenheid is bij onze opdrachtgevers een belangrijk thema. Immers wordt 55% van het cijfer bepaald door het behandelen van reparatieverzoeken. Hier lag dan ook onze grootste prioriteit. Onder een reparatieverzoek valt zowel het klantcontact als de planning en de daadwerkelijke reparatie. Dankzij de inzet van slimme IT-oplossingen hebben we deze processen aanzienlijk kunnen verbeteren en daardoor aan de wens van onze opdrachtgevers kunnen voldoen. Een bijkomend voordeel was daarbij dat flinke kostenbesparingen zijn gerealiseerd”.

In één keer goed

Een huurder is tevreden als hij goed, snel en het liefst in één keer goed geholpen wordt. Dit begint bij een goed intakeproces. “Huurders worden (via de opdrachtgever) rechtstreeks met ons klantcontactcentrum verbonden. Hier wordt, met de software van Kraan, de melding voor de gehele keten zorgvuldig vastgelegd. Per opdrachtgever hebben we afspraken vastgelegd en per complex een vaste groep vaklieden en co-partners. Op deze manier bouwen we kennis van het vastgoed op en heeft de bewoner contact met een vaste serviceploeg. Dit geeft alle betrokkenen een vertrouwd gevoel”, aldus Roy Brekelmans.

Rein Croonen, algemeen directeur De Wit: “De administratieve werkdruk is verlaagd. De tijd die we hierdoor besparen, kunnen we besteden aan een verdere optimalisatie van het proces. En dat geeft ons de mogelijkheid om de klantwaarde voor huurders naar een hoger niveau te tillen. Dit geldt niet alleen voor kantoormedewerkers, maar ook voor onze vakploeg buiten. We gebruiken Connect-It van ViaData om onze vaklieden en co-partners slim en efficiënt in te plannen. Tevens is iedere vakman uitgerust met een tablet voor het ontvangen van planning en werkbonnen, zodat de werkzaamheden volledig zelfstandig uitgevoerd kunnen worden en vervolgwerkzaamheden direct met de bewoner kunnen worden ingepland. Het proces is volledig digitaal en transparant en onze opdrachtgevers hebben te allen tijde inzage in statusinformatie, mocht dat wenselijk zijn”.



Met 85 jaar ervaring kent Aannemingsbedrijf de Wit (Drunen/Breda) als geen ander de huidige markt. De Wit profileert zich als totaalonderhoudsbedrijf voornamelijk op de zakelijke markt in heel Brabant, waarbij ketensamenwerking de standaard vormt. Op het gebied van totaalonderhoud verzorgt Aannemingsbedrijf de Wit zowel de noodzakelijke als gewenste kwaliteitsslag met het oog op gebouwen. Onderhoudswerkzaamheden aan woningen, flats, kantoren, bedrijfsgebouwen, scholen en winkels behoren tot de dagelijkse werkzaamheden.

  Delen op Facebook   Delen op LinkedIn



Ook interessant


software

Connect-It

Het plansysteem van Connect-It is de ideale planoplossing voor Woningcorporaties, bouw-...

14 maart 2018

software

Connect-It Mobiele werkbon

Met de mobiele werkbon app is de administratieve verwerking voor de vakman een fluitje...

14 maart 2018