Gepubliceerd op vrijdag 01 juni 2018
Op dinsdag 3 april vond bij woningcorporatie Standvast Wonen de officiële livegang van de Connect-It software plaats. Binnenkort volgt ook de formele afronding van het project, waar drie maanden lang aan is gewerkt. Sinds april worden reparatie- en onderhoudsverzoeken bij de corporatie ‘slim’ gepland met behulp van onze software. Iedere vakman werkt met de mobiele Connect-It app, zodat werkbonnen eenvoudig worden aangemaakt, gepland, bijgewerkt en gemonitord.

Jorik Soer, Coördinator Wonen bij Standvast Wonen: “Onze eerste ervaringen zijn zeer positief. De nieuwe software levert waardevolle stuurinformatie waardoor klussen beter kunnen worden voorspeld en gepland. Doordat we weten hoe lang een specifieke klus duurt en hoe deze vordert, hebben we meer grip op de planning. Ik verwacht dat de klanttevredenheid onder onze huurders hierdoor zal stijgen. Nu al waarderen zij de e-mails en sms’jes die ze voorafgaand aan een afspraak van ons ontvangen”.

Standvast Wonen kwam met ViaData Mobile Solutions in contact tijdens de CorporatieGids LIVE kennissessiedag van 2017. Toen de interesse voor onze producten en diensten was gewekt, zijn in het najaar twee demonstraties van de software gegeven en is in december definitief de keuze gemaakt voor Connect-It. Robin Postma, Sr. Software Consultant bij ViaData Mobile Solutions: “De start van het project was in januari 2018 en amper drie maanden later waren we live. Voor corporatiebegrippen is dat ontzettend snel. Dat komt vooral door de no-nonsens cultuur en nuchtere kijk op zaken vanuit Standvast Wonen. Geen lange interne discussies maar slagvaardig optreden van een enthousiaste werkgroep. Dit maakte het ook voor ons tot een zeer prettige samenwerking”.

De keuze voor Connect-It sluit aan bij de manier waarop Standvast Wonen haar processen heeft ingericht. De corporatie maakt gebruik van Tobias AX van Aareon als ERP-systeem, tot voor kort ook met het bijbehorende planbord voor de eigen diensten. Als vooruitstrevende corporatie met focus op efficiëntie en klantvriendelijkheid, was men op zoek naar plansoftware die een betere aansluiting biedt op bestaande processen. “Ter voorbereiding heeft de werkgroep in korte tijd veel werk verzet en veelvuldig getest, waarbij de taken vooraf goed waren verdeeld”, aldus Robin Postma.

De mogelijkheid om bestanden en foto’s te kunnen uploaden biedt voor KCC-medewerkers een belangrijke informatiebron. En behalve vaklieden worden – dankzij integratie met Outlook – ook de verhuur- en verkoopmakelaars met Connect-It ingepland. Zij krijgen hun afspraak in de eigen Outlook agenda te zien. Eventuele wijzigingen vanuit Outlook zijn direct in Connect-It zichtbaar en andersom.

  Delen op Facebook   Delen op LinkedIn



Ook interessant


software

Connect-It Mobiele werkbon

Met de mobiele werkbon app is de administratieve verwerking voor de vakman een fluitje...

01 juni 2018

software

Connect-It

Het plansysteem van Connect-It is de ideale planoplossing voor Woningcorporaties, bouw-...

01 juni 2018