Hosted telefonie van ViaData

Bij het inrichten van uw ICT-infrastructuur hoort, sinds het verdwijnen van de klassieke telefooncentrale, ook het inrichten van hosted (IP) telefonie. Deze manier van bellen, ook wel aangeduid als VoIP (Voice over IP) of ‘telefonie in de cloud’, heeft spraakverkeer tot data gemaakt. Data afkomstig van mobiel, vast toestel of een soft client waarmee uw medewerkers beter en slimmer kunnen werken. Communicatie via de cloud geeft u beter inzicht in uw bedrijfsprocessen, zorgt voor productiviteitsverhoging, flexibiliteit, betere bereikbaarheid en lagere kosten.

ViaData adviseert de meest optimale (her)inrichting van uw telefonie door goed te inventariseren en te luisteren naar uw wensen. Dankzij onze kennis en expertise op het gebied van ICT-infrastructuren, én de benadering van telefonie vanuit een data-perspectief, zorgen wij voor optimale integratie van alle communicatie in uw digitale bedrijfsproces.

Wel eens stil gestaan bij de (vier) belangrijkste overwegingen bij het inrichten van hosted telefonie?

Gedegen advies

Hosted telefonie kent belangrijke voordelen ten opzichte van een traditionele telefooncentrale. Desondanks bestaat er veel verschil in aanbod en is het belangrijk u goed te laten informeren. Wanneer u kiest voor ViaData als ICT-partner voor het inrichten van uw hosted telefonie, starten we met een zorgvuldige inventarisatie. Daarbij kijken we onder meer naar:

  • De complexiteit van uw organisatie
    Denk hierbij aan het aantal vestigingen en medewerkers, de combinatie tussen vast en mobiel bellen, aanwezigheid van een callcenter, SLA’s, et cetera.
  • Huidige vs. gewenste situatie
    De manier waarop een telefoongesprek nu door uw organisatie gaat, uw eisen en wensen en de beschikbare ruimte om dit beter te stroomlijnen.
  • Uw bestaande ICT-infrastructuur
    We kijken in hoeverre uw ICT-infrastructuur voldoet aan de randvoorwaarden (o.a. beveiliging, datanetwerk en bandbreedte) om hosted telefonie zo optimaal mogelijk voor u in te richten. Dit wordt ook wel Quality of Service (QoS) genoemd. Eventuele beperkingen lossen we samen met u op.

De belangrijkste voordelen van hosted telefonie:

De voordelen van hosted telefonie - Flexibiliteit
Flexibiliteit

Medewerkers kunnen vanaf iedere locatie met een internetverbinding bellen.

De voordelen van hosted telefonie - Efficiency
Efficiency

Geen enkel telefoontje mislopen dankzij de functionaliteiten van een professionele telefooncentrale.

De voordelen van cloud - Betaalbaarheid
Betaalbaarheid

Geen omvangrijke investeringen en alleen betalen voor wat u gebruikt.

Vrijblijvend advies inwinnen

Benieuwd hoe wij hosted telefonie voor u kunnen laten werken? Laat uw gegevens achter op onderstaand formulier. Wij nemen contact met u op voor het plannen van een afspraak.

Menu