Het centraal stellen van de klant in het bedrijfsproces (customer engagement) is vandaag de dag relevanter dan ooit. Klanten binden zich niet zomaar meer aan een organisatie of bedrijf. Ze willen zoveel mogelijk gemak – ontzorgd worden –, de beste en snelste service en… het liefst per direct. En bied je dat als bedrijf of organisatie niet, dan is de stap naar de concurrent in no time gezet. Wil je je onderscheiden, je klanten behouden en nieuwe aan je binden? Dan is service het toverwoord.
Digitale transitie
De technologische ontwikkelingen zijn de laatste tien jaar sneller gegaan dan ooit. Smartphones, de cloud, social media, big data, internet of things, artificial intelligence; het is allemaal niet meer weg te denken uit het leven van vandaag de dag. De consument weet precies wat hij wil en vrijwel alles is 24/7 en overal beschikbaar. Om overeind te blijven, kunnen bedrijven er niet meer omheen in die digitale transitie mee te gaan. Ze moeten hun bedrijfsprocessen zo inrichten dat ze de klant volledig centraal stellen en optimaal bedienen. Onze oplossing Connect-It 365 Fieldservice – Microsoft Dynamics 365 Fieldservice plus onze extra software voor de branche – helpt daarbij.
De volgende stap in service
Wist je dat klanttevredenheid grotendeels wordt bepaald door het serviceniveau van een organisatie of bedrijf? Gartner, het wereldwijde onderzoeks- en adviesbureau in de informatietechnologie-sector, stelt dat 70% van de bedrijven een nieuwe service-oplossing overweegt vanwege klanttevredenheid. Dynamics 365 Fieldservice beschikt standaard over de slimste, modernste technieken en features. Met deze features maak je het verschil als het gaat om customer engagement en toegevoegde waarde voor de klant. Hieronder noemen we er een paar.
Afdelingsoverstijgende informatie
Met Dynamics 365 Fieldservice heeft elke afdeling binnen je bedrijf altijd en overal inzage in de actuele status van elke klantcasus. Naast vele andere voordelen die dit biedt, betekent dit bijvoorbeeld dat de klant bij interne doorverwijzing zijn of haar verhaal maar één keer hoeft te doen en dus sneller wordt geholpen. En dat voorkomt een hoop ergernis. De informatie staat centraal op één plek en hoeft niet meer uit verschillende bronnen als spreadsheets en e-mails te worden gehaald.
Artificial intelligence
‘Artificial intelligence’ is meer dan alleen een hip begrip. Ook dit draagt bij aan meer service en een betere ervaring voor de klant. Een voorbeeld: is er telefonisch contact nodig met een klant, dan geeft het systeem op basis van eerdere klantdata aan wat het beste tijdstip is om de betreffende klant te bereiken.
Internet of things en predictive maintenance
Ook ‘internet of things’ is een standaard feature in Dynamics 365 Fieldservice. Geeft een cv-ketel bijvoorbeeld een foutcode, dan komt deze direct binnen bij het servicebedrijf en wordt er automatisch een monteur ingepland. Zo kan het probleem worden verholpen nog voordat de klant van de storing op de hoogte is. En deze techniek gaat verder, met ‘predictive maintenance’: op basis van verschillende data kunnen algoritmes worden ontwikkeld, met behulp waarvan potentiële problemen kunnen worden voorkomen voordat ze ontstaan. Blijkt bij een bepaald type airco bijvoorbeeld dat na vijf jaar én bij drie graden onder nul een specifiek onderdeel het in 80% van de gevallen begeeft, dan herkent het systeem dit als deze factoren aan de orde zijn en geeft het de melding het onderdeel voortijdig te vervangen. Dit voorkomt stilstand, borgt continuïteit en zorgt voor tevreden, loyale klanten.
Chatbots
Door het gebruik van ‘virtual agents’, waarbij een systeem digitaal antwoord geeft op online gestelde vragen, kan de klant de servicedesk omzeilen en – 24/7 – snel worden geholpen. Dit scheelt capaciteit op de afdeling en de klant krijgt direct antwoord.
En… what’s in it for you?
Dynamics 365 Fieldservice helpt je niet alleen bij het bereiken van die excellente klantbeleving, maar is ook van toegevoegde waarde voor je bedrijfsvoering zelf:
- Het is een SaaS-oplossing die je als dienst kunt afnemen vanuit de cloud, wat onder meer betekent: snelle implementatie, flexibiliteit, schaalbaarheid en een forse besparing op je ICT-beheerskosten. Je wordt hierin volledig ontzorgd;
- Het platform integreert naadloos met andere Microsoft-applicaties zoals Office365, LinkedIn, BusinessCentral en Finance & Operations, wat zorgt voor effectiever beheer;
- Je hebt 24/7, overal en vanaf elk device toegang tot alle informatie in het systeem.
AIs je bedrijf op het gebied van customer engagement optimaal is ingericht, kan dit – volgens onderzoek – 23% voordeel opleveren op kosten, winstgevendheid en efficiency.
ViaData’s finishing touch
Aan de bestaande Microsoft-software hebben wij per focusbranche (woningcorporaties, bouwservice- en installatiebedrijven, facilitaire dienstverleners) een laagje software toegevoegd om zo te komen tot een optimaal branchemodel. De totaaloplossing noemen we Connect-It 365 Fieldservice en bevat toevoegingen op het vlak van communicatie, urenregistratie en order intake, plus een moderne, volwaardige service-app waarin je jouw processen direct zult herkennen. Zo laten we onze oplossing optimaal aansluiten op de eigenschappen en wensen van de betreffende branche.
Met twintig jaar ervaring, kennis en expertise op het gebied van fieldservice zijn we bij ViaData als geen ander in staat om samen met de opdrachtgever te komen tot de perfecte configuratie en implementatie van het systeem. Het resultaat: optimale service voor de klant. Customer engagement, samen zorgen we ervoor.
Meer weten?
Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf? Jeroen Broekema is gespecialiseerd in fieldservice-toepassingen en informeert je graag. Als je onderaan dit bericht je gegevens achterlaat, neemt Jeroen persoonlijk contact met je op.