ViaData moderne werkplek: anytime, anyplace, anywhere

Werken anno nu vereist een andere benadering. Medewerkers zijn mobiel en kunnen in principe overal werken: thuis, op kantoor, bij een klant of onderweg. Dat vereist dus ook een veilige toegang tot systemen, bestanden en verregaande samenwerkingen met collega’s vanaf iedere denkbare plek.

Een werknemer wil aan de slag. Zijn werkomgeving moet eenvoudig, snel en efficiënt zijn. Stel, je logt thuis in, dan maak je contact met het netwerk van je bedrijf, je moet weer inloggen, dan ga je een specifiek programma gebruiken en die vraagt ook weer om een verificatie. Dat is drie keer inloggen voordat je aan de slag kunt. Niet efficiënt, niet leuk”.

Voordelen moderne werkplek

We kunnen hier een lang verhaal van maken, maar met de ViaData moderne werkplek zet je niet alleen je medewerkers centraal, maar leg je ook een toekomstbestendige ict-basis voor:

  • een hogere productiviteit van je medewerkers en organisatie
  • veel flexibiliteit voor een ieder
  • een hoge mate van zelfredzaamheid van je medewerkers
  • voorspelbare kosten
  • tevreden en blije medewerkers

Lees hier ons recente artikel over de ViaData moderne werkplek in de Leeuwarder Courant én Dagblad van het Noorden.

ViaData moderne werkplek: de details

De ViaData moderne werkplek bestaat uit een totaalpakket. Voor het idee, het realiseren van een moderne werkplek is al mogelijk vanaf €46 per user per maand. Wat zit in dit pakket?

Microsoft 365 business premium

Deze licentie is de basis van de ViaData moderne werkplek. Speciaal ontworpen voor kleine en middelgrote bedrijven tot 300 gebruikers en vooral geschikt als je gebruik wilt maken van alle programma’s zoals Microsoft Teams, beveiligde cloudopslag, zakelijke e-mail, en premium Office-toepassingen op verschillende apparaten. Daarnaast biedt het geavanceerde bescherming tegen cyberdreigingen en apparaatbeheer.

Microsoft Windows 10 Pro

De ViaData moderne werkplek vraagt een Windows 10 Pro licentie om de werkplek op een veilige en juiste manier te (laten) beheren. Ons advies is om gebruik te maken van een laptop om optimaal voordeel te behalen uit de mogelijkheid om flexibel en plaats onafhankelijk te werken.

Zelfstandig installeren met Microsoft Endpoint manager:

Viadata voorziet iedere pc of laptop van Microsoft Endpoint manager. Dit stelt medewerkers in staat om zelf de installatie van een nieuw Windows 10 Pro-apparaat doen zonder begeleiding van de IT-afdeling. Een (nieuwe) medewerker kan een apparaat dus gewoon thuis ontvangen en hoeft het alleen te koppelen met internet. Dat scheelt een hoop gedoe en tijd.

Device management en data beveiliging

 Standaard neemt ViaData ieder device op in Microsoft Endpoint Manager. Een cloudservice, die is gericht op MDM (Mobile Device Management) en MAM (Mobile Application Management). In samenspraak maakt ViaData gebruikersprofielen met bijbehorende specifieke instellingen. Dat kan bijvoorbeeld een profiel zijn voor de financiële afdeling met toegang tot bepaalde applicaties. Ook koppelen wij een beveiligingsniveau aan elk profiel. De werkgever is hierin bepalend, ViaData adviseert.

Remote beheer werkplek (hardware)

Naast het monitoren van de Microsoft software, monitoren wij op afstand ook het gebruikte device (pc of laptop). Zo kunnen wij snel incidenten detecteren, oplossen en  business continuity garanderen.

Multi factor authenticatie (MFA)

Multi factor authenticatie is een vast onderdeel van onze moderne werkplek. Een beveiligingsmethode om de authenticiteit van een gebruiker te verifiëren op meer dan één enkele manier. Voor beveiliging gebruik je een vingerafdruk, gezichtsherkenning of een pincode.

Advanced Threat Protection

ViaData zet Microsoft Defender in als antivirus programma. Een programma dat goed werkt en geregeld nieuwe updates krijgt. Tevens beschikt de licentie van Microsoft 365 over advanced threat protection dat de gebruiker beschermt tegen bedreigingen als fishing (hengelen naar persoonlijke gegevens), spoofing (identiteitsfraude), malware (kwaardaardige software), safe attachements (veilige bijlages in e-mail) en safe links (aanwezigheid schadelijke links in e-mail berichten). Tijdens de inrichtingsfase besteden wij hier speciale aandacht aan. Exchange Online Protection dat wordt meegeleverd bij Exchange online filtert spam.

Skilled Service Desk

Natuurlijk kan iedere medewerker beroep doen op onze medewerkers van de servicedesk. Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur. Meldingen worden vastgelegd in een registratiesysteem en werkgevers wordt op de hoogte gehouden van voortgang.

Ja, ik ontvang graag een vrijblijvend advies

Mocht je meer willen weten over dit onderwerp en wat wij voor jouw organisatie eventueel kunnen betekenen? Laat het ons weten. Wij gaan graag het gesprek met je aan.

"*" geeft vereiste velden aan

AVG*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.