Microsoft Teams

Ter inperking van het Coronavirus vraagt het RIVM organisaties in Nederland hun medewerkers zoveel mogelijk thuis te laten werken. Maar hoe regelt u dit zo optimaal mogelijk, dus zonder dat dit ten koste gaat van productiviteit? Om de toenemende behoefte aan werken op afstand tijdens de Corona-pandemie te ondersteunen, biedt Microsoft een jaar lang een gratis versie van Teams aan voor bedrijven die momenteel geen Office365 licentie hebben. Op deze pagina vindt u meer informatie over de gratis mogelijkheden van Teams, hét samenwerkplatform van Microsoft. We leggen de belangrijkste features uit en beantwoorden een aantal veelgestelde vragen, zodat u snel kunt profiteren van al het moois dat Teams te  bieden heeft.

Meteen starten met Microsoft Teams?

Waarom Teams?

Wel of geen Office365?

Microsoft Teams is onderdeel van Office 365. Als uw organisatie hier al een licentie voor heeft, dan bent u meteen in staat om gebruik te maken van Teams. Heeft u de licentie, maar werkte u nog niet met Teams, doorloop dan achtereenvolgens deze stappen:

  1. Log in met uw zakelijk e-mailadres.
  2. Bekijk deze blog van Microsoft en doorloop de instructies, zodat u meteen aan de slag kunt!

Voor IT-professionals

Wilt u vanuit uw functie Microsoft Teams centraal binnen uw organisatie uitrollen? Neem contact op met uw accountmanager of bel ViaData op 0513-619350. Wij zorgen dat u vandaag nog kunt starten met het gebruik van Teams voor alle medewerkers.

Vijf redenen om aan de slag te gaan met Teams

Centrale communicatie voor medewerkers: crisisfunctie binnen Microsoft Teams

In spannende tijden, zoals nu tijdens de Coronacrisis, kunnen vanuit klanten, leveranciers en medewerker vragen ontstaan hoe uw organisatie met bepaalde zaken omgaat. Om te zorgen dat met name deze laatste groep op de hoogte is van de laatste informatie en ontwikkelingen heeft Microsoft ook een “Crisis Communication” app uitgebracht. Ook deze app is voor iedere klant gratis te downloaden en eenvoudig uit te rollen. Belangrijke features binnen de app zijn:

  • het centraal delen van belangrijke content (nieuws dat de hele organisatie aangaat)
  • veelgestelde vragen
  • contactinformatie bij noodsituaties
  • nieuwsfeed met betrekking tot het onderwerp (Corona)

Hoe zorg ik dat al mijn collega’s Teams gebruiken?

Zodra u heeft gezorgd dat Microsoft Teams organisatiebreed beschikbaar is, stel dan zo snel mogelijk iedereen op de hoogte. Microsoft heeft een handige introductievideo waarmee nieuwe gebruikers snel bekend worden met alle functionaliteiten. Voor iets meer diepgang per functie zijn er daarnaast online lessen beschikbaar.

Hoe rol ik de Crisis Communication app uit?

Zowel de individuele gebruiker als de systeembeheerder, kan aan de hand van deze Microsoft-blog de app downloaden en desgewenst organisatiebreed uitrollen. Hier staat ook hoe de app kan worden geconfigureerd en gekoppeld aan Power Apps.

Overige tips & tricks om te delen met werknemers

Ten slotte heeft Microsoft een aantal handige artikelen die onder meer ingaan op de meetings:

  • Het optimaal inrichten (customizen) van Teams en opnemen van meetings, klik hier.
  • Slimme functies bij het organiseren of deelnemen aan meetings, klik hier.
Menu