Woonwaarts, Nijmegen

In het voorjaar van 2018 vond bij woningcorporatie Woonwaarts (voorheen: Standvast Wonen) de officiële livegang van de Connect-It software plaats. Sindsdien worden reparatie- en onderhoudsverzoeken bij de corporatie ‘slim’ gepland met behulp van de software van ViaData. Iedere vakman werkt met de mobiele Connect-It app, zodat werkbonnen eenvoudig worden aangemaakt, gepland, bijgewerkt en gemonitord.

Jorik Soer, Coördinator Wonen bij Woonwaarts, over de implementatie van de software:

Onze eerste ervaringen zijn erg positief. De nieuwe software levert waardevolle stuurinformatie waardoor klussen beter worden voorspeld en gepland. Doordat we weten hoe lang een specifieke klus duurt en hoe deze vordert, hebben we meer grip op de planning. Ik verwacht dat de klanttevredenheid onder onze huurders hierdoor zal stijgen. Nu al waarderen zij de e-mails en sms’jes die ze voorafgaand aan een afspraak van ons ontvangen.

Eerste contact

Woonwaarts kwam met ViaData in contact tijdens de CorporatieGids LIVE kennissessiedag van 2017. Toen de interesse voor onze producten en diensten was gewekt, zijn in het najaar twee demonstraties van de software gegeven. Vervolgens is in december definitief de keuze gemaakt voor Connect-It. Robin Postma, Sr. Software Consultant bij ViaData:

De start van het project was in januari 2018 en amper drie maanden later waren we live. Voor corporatiebegrippen is dat ontzettend snel. Dat komt vooral door de no-nonsens cultuur en nuchtere kijk op zaken vanuit Woonwaarts. Geen lange interne discussies maar slagvaardig optreden van een enthousiaste werkgroep. Dit maakte het ook voor ons tot een zeer prettige samenwerking.

Juiste match

De keuze voor Connect-It sluit aan bij de manier waarop Woonwaarts haar processen heeft ingericht. De corporatie maakt gebruik van Tobias AX van Aareon als ERP-systeem, tot voor kort ook met het bijbehorende planbord voor de eigen diensten. Als vooruitstrevende corporatie met focus op efficiëntie en klantvriendelijkheid, was men op zoek naar plansoftware die een betere aansluiting biedt op bestaande processen.

Ter voorbereiding heeft de werkgroep in korte tijd veel werk verzet en veelvuldig getest, waarbij de taken vooraf goed waren verdeeld, aldus Robin Postma.

De mogelijkheid om bestanden en foto’s te uploaden biedt voor KCC-medewerkers een belangrijke informatiebron. En behalve vaklieden worden – dankzij integratie met Outlook – ook de verhuur- en verkoopmakelaars met Connect-It ingepland. Zij krijgen hun afspraak in de eigen Outlook agenda te zien. Eventuele wijzigingen vanuit Outlook zijn direct in Connect-It zichtbaar en andersom.

Over de corporatie

Woonwaarts verhuurt 9.000 woningen in de omgeving van Nijmegen.  Door het ontwikkelen, beheren en verkopen van woningen, draagt de corporatie in stad en dorp bij aan vitale buurten. Dit leidt tot variatie en keuzevrijheid in het aanbod woningen.

Gerelateerde klantcases:

Deel deze klantcase