Hoe bevalt de nieuwe manier van werken met Connect-It?
Onze collega’s ervaren de overstap als zeer positief. De planners zien dat ze beter door het systeem worden ondersteund en de monteurs vinden de mobiele app erg overzichtelijk.
Deze laatste groep kan de informatie met betrekking tot opdrachten snel en eenvoudig opvragen en uitlezen. De nieuwe workflow werkt voor beide functies erg goed en gelukkig zien we ook dat de oudere monteurs daar snel vertrouwd mee zijn geworden. Tegelijk met de komst van Connect-It is overigens een uitgebreid opleidingsplan ontwikkeld door onszelf, zodat iedereen goed voorbereid aan de slag ging met het nieuwe systeem.”
Welke features hebben jullie werk vereenvoudigd?
Met name de smart planning-functionaliteit heeft een flinke verbeterslag opgeleverd in de ondersteuning van onze planners.
Het systeem berekent op basis van een aantal ingestelde parameters welke vakman de werkzaamheden het beste kan uitvoeren. Dit scheelt veel planwerk en levert voor de monteurs een prettige en slimme route op. Voor de bewoner betekent het de juiste man op de juiste plaats. Door gebruik te maken van routeoptimalisatie wordt aan het einde van de dag gekeken of de gemaakte planning qua reistijd nog efficiënter kan. Dit zorgt voor minder kilometers en ruimte voor extra werkbonnen.”
Kamberg vervolgt: “Wat we daarnaast waarderen is het ‘bakje’ met gelegenheidsbonnen die onze monteurs kunnen opvragen. Een monteur die voor een dichte deur staat, kan zo een extra bon oppakken waarbij automatisch rekening wordt gehouden met de duur, reistijd en expertise van die opdracht. Hierdoor wordt het telefoonverkeer tussen monteurs en planners tot een minimum beperkt. Dat betekent dat de planners meer tijd hebben om huurders te woord te staan, ook weer zo’n win-win situatie.”
Hoe heeft Connect-It jullie manier van werken veranderd?
De extra intelligentie in de software heeft ervoor gezorgd dat met name de planners hun werk veel sneller en eenvoudiger kunnen doen.
In de toekomst zijn we daarnaast van plan nieuwe kansen te benutten, denk bijvoorbeeld aan het maken van een vervolgafspraak door de monteur zelf bij de huurder thuis. Als een reparatie niet in één keer afgehandeld kan worden, geeft dit de huurder meteen duidelijkheid wanneer dat alsnog gebeurt, zonder tussenkomst van een planner. Een andere mogelijkheid die we graag zo snel mogelijk implementeren is het sturen van een bericht bij aanvang van de opdracht. Beiden zijn voorbeelden die de huurderstevredenheid ten goede zullen komen.”
Hoe ervaart Woonbron de samenwerking met ViaData?
We zijn erg tevreden over de samenwerking met ViaData en met consultant Robin. Hij neemt de tijd om ons te helpen en heeft overduidelijk veel diepgaande kennis van Connect-It. Ondanks de roerige periode die de overgang naar een nieuw bedrijfssysteem met zich meebrengt, heeft Robin gezorgd voor de nodige rust en gaf hij altijd weer een duidelijke uitleg.
Dingen die hij zelf voor ons moest nagaan zocht hij tot in detail uit, waardoor onze collega’s snel vertrouwd raakten met het nieuwe systeem. Samen met Robin kunnen we in de toekomst nieuwe verbeteringen doorvoeren en huurders blij maken.”
Over de corporatie
Woonbron is een wooncorporatie met 45.000 woningen en 4.000 overige vastgoedeenheden in Rotterdam, Nissewaard, Delft en Dordrecht. De corporatie zet zich in voor goed, prettig en betaalbaar wonen voor huishoudens met een smalle beurs. Bij Woonbron werken ruim 70 vaklieden die sinds mei 2019 werken met Connect-It van ViaData.