Hosted telefonie van ViaData

Bij het inrichten van uw ICT-infrastructuur bestaat de mogelijkheid om te kiezen voor hosted (IP) telefonie, ook wel aangeduid als VoIP (Voice over IP) of ‘telefonie in de cloud’. Hosted telefonie is hét alternatief voor de klassieke (snel verdwijnende) telefooncentrale. Het kent – mits goed ingericht – eigenlijk alleen maar voordelen, zoals productiviteitsverhoging, flexibiliteit, betere bereikbaarheid en lagere kosten.

Om maximaal van alle voordelen gebruik te maken, moet aan een aantal randvoorwaarden worden voldaan. Denk hierbij onder meer aan beveiliging, Quality of Service (QoS) van uw datanetwerk (LAN en WAN) en beschikbaarheid van voldoende bandbreedte.

Niet elk VoIP-platform kent dezelfde uitgebreide functionaliteiten. Om te voorkomen dat u in uw mogelijkheden wordt beperkt, is het dan ook belangrijk om een platform te kiezen die past bij de complexiteit van uw organisatie. ViaData adviseert de meest optimale (her-)inrichting van uw telefonie door goed te inventariseren en te luisteren naar uw wensen.

Wel eens stil gestaan bij de (vier) belangrijkste overwegingen bij het inrichten van hosted telefonie?

Gedegen advies

Hosted telefonie kent belangrijke voordelen ten opzichte van een traditionele telefooncentrale. Desondanks bestaat er veel verschil in aanbod. Niet iedere aanbieder biedt namelijk per definitie dezelfde kwaliteit en mogelijkheden. In sommige gevallen zit de functionaliteit bijvoorbeeld in het toestel waardoor de manier van werken minder flexibel blijkt dan gedacht. Daarom is het belangrijk u goed te laten informeren.

Wanneer u kiest om u door ViaData te laten adviseren, proberen wij een zo compleet mogelijk beeld te krijgen van uw wensen. Hierbij kijken we onder meer naar:

  • De complexiteit van uw organisatie
    We brengen in kaart hoeveel vestigingen en medewerkers uw organisatie heeft (aantal vaste toestellen, handheld-toestellen, combinatie vast/mobiel, aanwezigheid call center, SLA’s, et cetera).
  • Huidige vs. gewenste situatie
    De manier waarop een telefoongesprek nu door uw organisatie gaat, uw eisen en wensen en de beschikbare ruimte om dit beter te stroomlijnen.
  • Uw bestaande ICT-infrastructuur
    Voor zover wij nog niet bekend zijn met uw huidige ICT-infrastructuur, brengen we in kaart hoe uw netwerken, verbinding (bandbreedte), routers en switches zijn ingericht. We kijken welke randvoorwaarden van toepassing zijn; ook wel Quality of Service (QoS) genoemd. Hiermee zorgen we voor het zo optimaal mogelijk inrichten van hosted telefonie, zonder dat uw bestaande ICT-infrastructuur hierin beperkingen oplegt.

De belangrijkste voordelen van hosted telefonie:

De voordelen van hosted telefonie - Flexibiliteit
Flexibiliteit

Medewerkers kunnen vanaf iedere locatie met een internetverbinding bellen.

De voordelen van hosted telefonie - Efficiency
Efficiency

Geen enkel telefoontje mislopen dankzij de functionaliteiten van een professionele telefooncentrale.

De voordelen van cloud - Betaalbaarheid
Betaalbaarheid

Geen omvangrijke investeringen en alleen betalen voor wat u gebruikt.

Vrijblijvend advies inwinnen

Benieuwd hoe wij hosted telefonie voor u kunnen laten werken? Laat uw gegevens achter op onderstaand formulier. Wij nemen contact met u op voor het plannen van een afspraak.

Menu