Hosted telefonie van ViaData

Bij het inrichten van uw ICT-infrastructuur hoort, sinds het verdwijnen van de klassieke telefooncentrale, ook het inrichten van hosted (IP) telefonie. Deze manier van bellen, ook wel aangeduid als VoIP (Voice over IP) of ‘telefonie in de cloud’, heeft spraakverkeer tot data gemaakt. Data afkomstig van mobiel, vast toestel of een soft client waarmee jouw medewerkers beter en slimmer kunnen werken. Communicatie via de cloud geeft je beter inzicht in alle bedrijfsprocessen, zorgt voor productiviteitsverhoging, flexibiliteit, betere bereikbaarheid en lagere kosten.

ViaData adviseert de meest optimale (her)inrichting van jouw telefonie door goed te inventariseren en te luisteren naar jouw wensen. Dankzij onze kennis en expertise op het gebied van ICT-infrastructuren, én de benadering van telefonie vanuit een data-perspectief, zorgen wij voor optimale integratie van alle communicatie in het digitale bedrijfsproces.

Wel eens stil gestaan bij de (vier) belangrijkste overwegingen bij het inrichten van hosted telefonie?

Gedegen advies

Hosted telefonie kent belangrijke voordelen ten opzichte van een traditionele telefooncentrale. Desondanks bestaat er veel verschil in aanbod en is het belangrijk je goed te laten informeren. Wanneer je kiest voor ViaData als ICT-partner voor het inrichten van uw hosted telefonie, starten we met een zorgvuldige inventarisatie. Daarbij kijken we onder meer naar:

  • De complexiteit van jouw organisatie
    Denk hierbij aan het aantal vestigingen en medewerkers, de combinatie tussen vast en mobiel bellen, aanwezigheid van een callcenter, SLA’s, et cetera.
  • Huidige vs. gewenste situatie
    De manier waarop een telefoongesprek nu door je organisatie gaat, jouw eisen en wensen en de beschikbare ruimte om dit beter te stroomlijnen.
  • Bestaande ICT-infrastructuur
    We kijken in hoeverre jouw ICT-infrastructuur voldoet aan de randvoorwaarden (o.a. beveiliging, datanetwerk en bandbreedte) om hosted telefonie zo optimaal mogelijk voor je in te richten. Dit wordt ook wel Quality of Service (QoS) genoemd. Eventuele beperkingen lossen we samen op.

De belangrijkste voordelen van hosted telefonie:

Flexibiliteit

Medewerkers kunnen vanaf iedere locatie met een internetverbinding bellen.

Efficiency

Geen enkel telefoontje mislopen dankzij de functionaliteiten van een professionele telefooncentrale.

Betaalbaarheid

Geen omvangrijke investeringen en alleen betalen voor wat je gebruikt.

ViaData helpt.

Benieuwd hoe wij hosted telefonie voor je kunnen laten werken? Laat jouw gegevens achter op onderstaand formulier. Wij nemen contact met je op voor het plannen van een vrijblijvende afspraak.