Microsoft Dynamics 365 Field Service

Klanttevredenheid verbeteren en je service en onderhoud processen continue efficiënter maken, kan dat samen gaan?

Jazeker, dat kan je realiseren door het complete software platform van Microsoft en de kennis en kunde van ViaData. Als expert helpen we jou hiermee.

Het Microsoft platform biedt hiervoor een complete oplossing wat het gehele spectrum van service (self-service, remote, field, klant contact center, omnichannel) interactie volledig automatiseert. Daarnaast is integratie met Microsoft 365 standaard wat de productiviteit van de gebruikers vergemakkelijkt en vergroot. Doordat het Microsoft platform een open platform is integreert het eenvoudig met andere kernsystemen zoals je ERP en CRM.

Planmatig en niet planmatige dienstverlening is hiermee mogelijk voor alle typen objecten waar service en onderhoud benodigd is conform afgesproken SLA’s.

Microsoft is marktleider in deze markt wat een garantie is voor de toekomst.

Wij helpen je jouw service en onderhoud doelen te realiseren door je bijbehorende processen continue beter te ondersteunen. ViaData helpt en biedt resultaten.

Fieldservice

Stel: je runt een installatiebedrijf. Dat jouw monteur zojuist een lekkage aan de keukenkraan van een klant heeft verholpen, is (behalve uw kernzaak) een eerste stap naar klanttevredenheid. Het onderscheidend vermogen van jouw bedrijf zit hem echter in het leveren van de beste service. En dat betreft juist alles om die reparatie heen. Hoe voorkom je (proactief) downtime bij je klanten, hoe communiceer je met jouw klant en zorg je dat hij of zij terug blijft komen, hoe zie je op afstand wat er aan een apparaat mankeert. Allemaal vragen die grotendeels met Microsoft Dynamics 365 kunnen worden ingevuld. De mogelijkheden bevatten onder meer:

  • Proactieve servicelevering:
    Voorspel, detecteer en verhelp fieldserviceproblemen voordat klanten doorhebben dat er een probleem is en garandeer consistente en betrouwbare activiteiten.
  • Intelligence resourceplanning:
    Stuur technici op pad wanneer ze het hardst nodig zijn en lever uitzonderlijke klantervaringen op locatie terwijl u uw resources en kosten optimaliseert.
  • Los problemen in één keer op:
    Geef jouw technici de tijd, tools en informatie die nodig zijn om problemen direct de eerste keer op te lossen en vertrouwen en loyaliteit bij de klant op te bouwen.

Omnichannel intake

Bij veel organisaties is het mogelijk te communiceren via e-mail, telefoon, de website, WhatsApp en social media. In de praktijk is het echter nog vaak zo dat klanten niet via al deze kanalen op dezelfde manier worden bediend. Het is juist van belang om telkens dezelfde servicegraad te bieden, via welk kanaal een vraag, storingsmelding, call of reparatieverzoek ook binnenkomt. Connect-It 365 Fieldservice is hierop volledig ingericht, ook als een melding uw organisatie via IoT bereikt.

Intelligente planning

Connect-It 365 Fieldservice gaat ver in intelligente planning, wat de kans op een zogeheten first-time-fix aanzienlijk vergroot. Klanten kunnen zelf 24/7 een afspraak plannen. De software beschikt over een overzichtelijk en gebruiksvriendelijk plansysteem, dat rekening houdt met onder meer regio’s, kennis, competenties, en certificeringen. Zo komt de juiste monteur met de juiste kennis op het juiste moment en op de juiste plaats in actie. Ook de mogelijkheid van geautomatiseerde planningsoptimalisatie is in de software ingebouwd.

Geoptimaliseerde service-app

Door onze jarenlange kennis en ervaring in fieldservice kennen wij de  servicebranche. De standaard aanwezige Microsoft Fieldservice-serviceapp biedt CRM-integratie, waardoor het bijvoorbeeld ook mogelijk is om een offerte te maken op locatie en eenvoudig een klanttevredenheidsenquête af te nemen. Daarnaast bieden we een geoptimaliseerde, meer intuïtieve en gebruiksvriendelijke app, waar ook offline mee kan worden gewerkt. Monteurs kunnen uitgevoerde acties met deze app direct in het veld vastleggen en vervolgafspraken maken die automatisch synchroniseren met het intelligente plansysteem.

Bied klanten échte service door te focussen op uptime en contracting, communiceer via portalen en blijf in-control dankzij asset management, business intelligence, IoT en machine learning. Dynamics 365 kan het allemaal!

Marcel Bierens, Product Manager

ViaData helpt.

Met onze jarenlange ervaring op het gebied van fieldservice helpen wij je om jouw klant volledig centraal te stellen en effectief jouw concurrentiepositie te verbeteren. Wij kennen de servicebranche én de mogelijkheden binnen het enorme aanbod aan software. Interesse? Laat je gegevens achter op onderstaand formulier. Wij nemen contact met je op voor het plannen van een vrijblijvende afspraak.