Jouw zorg, onze aandacht

ViaData focust zich op het beheren van een stabiele en efficiënte ICT-omgeving, terwijl jij je richt op de kerntaken van jouw organisatie. Jij weet als geen ander wat het betekent wanneer het bedrijfsproces wordt onderbroken. Met onze kennis, ervaring en door écht te begrijpen wat de klant wenst, hebben wij diverse dienstenpakketten ontwikkeld om jou te kunnen ontzorgen.

Als je ook buiten reguliere kantooruren afhankelijk bent van jouw ICT-omgeving, is het prettig als jouw ICT-partner te allen tijde bereikbaar is. Hiervoor biedt ViaData consignatiediensten, waarmee urgente storingen ook buiten kantoortijden kunnen worden doorgegeven en een consultant van ViaData binnen de afgesproken tijd actie onderneemt. Storingen worden doorgegeven op een alarmeringsnummer waarbij je een pincode ontvangt. De consignatiedienst is af te nemen als toevoeging op de standaard remote beheerovereenkomst en kent twee varianten:

  • 24/7: Maandag tot en met zondag, 24 uur per dag
  • 13/7: Maandag tot en met zondag, van 8:00 tot 21:00 uur
Direct contact opnemen met de ServiceDesk?

Remote beheer & monitoring

Indien gewenst bewaakt en onderhoudt ViaData op afstand jouw ICT-omgeving. Met remote beheer van ViaData verandert het beheer van uw ICT-omgeving van reactief naar proactief. Dankzij de dashboardfunctionaliteit binnen onze software signaleren wij direct een eventuele storing en zien we wáár deze plaatsvindt.  Werkzaamheden worden op onze locatie uitgevoerd tijdens kantoortijden. Remote beheer is tegen een vaste prijs per maand af te nemen voor drie (afzonderlijke) kennisgebieden: Servers, Werkstations en Netwerken. De dienst is inclusief alarmering, maandelijkse rapportage en periodieke voortgangsgesprekken.

On-site beheer

Alle voorkomende beheeractiviteiten die niet op afstand (remote) kunnen worden uitgevoerd, kunnen wij op uw locatie uitvoeren. Daarnaast komen wij voor ICT-vraagstukken die lastig of zelfs onmogelijk op afstand zijn op te lossen graag bij je langs.

Met remote beheer kan een groot deel van alle beheeractiviteiten worden gedekt. De flexibele inzet van een consultant of engineer van ViaData bij jou op locatie zorgt ervoor dat naast de overgebleven beheerwerkzaamheden, implementatie van nieuwe apparatuur of advisering over jouw toekomstige ICT door een technisch specialist van ViaData kan worden uitgevoerd.

Ronald Terschegget, ICT'er bij JIP
Ronald Terschegget, ICT'er bij JIP
Ik heb rechtstreekse lijnen met de technisch consultants van ViaData en kan ze altijd bellen. Jullie nuchtere, no-nonsense manier van werken past bij die van ons

– Ronald Terschegget, ICT bij bedrijfsgroothandel JIP.

Bij ViaData zit je relaxed

Als klant heb je behoefte aan een betrouwbare partner waaraan je de zorg voor jouw ICT-omgeving kunt overlaten. Jouw medewerkers moeten hun werk zo efficiënt en probleemloos mogelijk kunnen doen. En vanzelfsprekend moet  data altijd snel beschikbaar en veilig opgeslagen zijn. Zijn er desondanks vragen of problemen, dan wil je dat collega’s eenvoudig een expert kunnen inschakelen die hen vriendelijk te woord staat en het probleem bij het eerste contactmoment afhandelt. Daarom kun je op werkdagen van 08:00 tot 17:30 terecht bij onze ServiceDesk, bestaande uit een team goede opgeleide en gecertificeerde medewerkers. Het betreft een zogeheten ‘skilled’ ServiceDesk, wat betekent dat in de meeste gevallen jouw vraag of probleem tijdens het eerste contactmoment wordt afgehandeld.