Connect-It: de slimste plansoftware voor dagelijks onderhoud

Connect-It staat binnen de vastgoedbranche bekend als dé slimste oplossing voor het plannen van dagelijks onderhoud. Het plansysteem is de ideale oplossing voor woningcorporaties, bouw- en installatiebedrijven. Plan je monteurs zelf of geautomatiseerd. Of laat de klant zelf een afspraak met de monteur inplannen. Het kan, met de Connect-It fieldservice software.

Connect-It is een uitkomst voor middelgrote en grote organisaties die actief zijn in de Nederlandse bouwsector. Door gebruik te maken van deze oplossing kunnen veldmedewerkers efficiënter werken, wat ten goede komt aan het rendement van iedere organisatie. Connect-It biedt overzicht in de workflow en de binnen- en buitendienst zijn beter op elkaar afgestemd.

Meer dan 100 serviceorganisaties in de corporatie- en bouwsector gebruiken Connect-It. Jaarlijks worden hiermee ruim 2,4 miljoen reparaties gepland welke door 2.750 vaklieden worden uitgevoerd.

Connect-It biedt de volgende functionaliteiten:

Mobiele oplossing

De beste ondersteuning van uw vaklieden.

Efficiënte planning

Smartplanning, routeoptimalisatie en integratie met mobiel.

Integratie

Koppeling met gangbare (ERP-)softwaresystemen in de branche.

Workflow Configuratie

Volgens de best-practice of speciaal op maat.

Business Intelligence Dashboard

Betere besluiten nemen, op basis van data.

Internet of Things

Van ad hoc reparatieverzoeken naar voorspellend onderhoud.

Volgens onze klanten hebben wij de beste fieldservice oplossing en daar zijn we trots op.

– Marcel Bierens, Productmanager bij ViaData.

Optimale ketensamenwerking

ViaData helpt haar klanten te excelleren in service en onderhoud. Met inmiddels 20 jaar ervaring in het optimaliseren van processen bij woningcorporaties, bouwbedrijven en installateurs durven we rustig te zeggen dat we daarin de expert zijn. Door onze focus op de vastgoedbranche zijn we bovendien in staat om te ondersteunen in de meest efficiënte ketensamenwerking. Als organisatie profiteer jij van:

  • loyale opdrachtgevers
  • goed geïnformeerde klanten/huurders
  • zelfservice-mogelijkheden
  • minder vaak voor een dichte deur staan
  • de meest optimale en efficiënte planning en route
  • lagere operationele kosten.

Business Intelligence

Bij het uitvoeren van dagelijks onderhoud wordt ontzettend veel data vergaard. Afhankelijk van het aantal vaklieden dat je in dienst hebt, worden wekelijks tientallen tot honderden werkbonnen afgehandeld. Maar wat kun je concreet met al deze informatie? Hoe kan deze data u helpen bij het leveren van de best mogelijke service aan uw klanten? Klanttevredenheid is afhankelijk van legio factoren, waarvan je er veel kunt sturen. Hiermee kunnen wij je helpen, want behalve onze bewezen oplossingen is ook een management dashboard beschikbaar. Zo kun je de gegevens die je verzamelt gebruiken voor de aansturing binnen jouw organisatie.

Connect-It | Planner

Het kloppend hart binnen jouw serviceorganisatie. Met Planner wordt altijd de juiste persoon op de juiste tijd op de juiste plaats gepland. Je hebt onder meer de beschikking over een digitaal planbord, automatische (smart)planning, route-optimalisatie en realtime integratie met Connect-It Mobile.

Connect-It | Connect

Connect biedt koppelingen met populaire branchesoftware zoals cegeka-dsa, Kraan en Van Meijel. Onze oplossing is gemaakt om te verbinden aan jouw kantoor- (ERP) en/of uw andere bedrijfssoftware. Afgeronde werkbonnen worden bijvoorbeeld automatisch naar het gekoppelde financiële systeem gestuurd.

Connect-It | Mobile

Jouw werkbon op smartphone of tablet ontvangen, gegevens raadplegen en registreren zoals uren, materialen en notities. Artikelen scannen of bestellen, foto’s bekijken/maken, tekeningen ontvangen/versturen, inspecties doen en zelfs afspraken maken; het kan allemaal met Connect-It Mobile.

Gerelateerde case:

FoodGuard Reiniging & Hygiëne

ViaData maakte voor schoonmaakbedrijf FoodGuard een softwareoplossing – gebaseerd op Microsoft Dynamics 365 – voor het managen van alle servicewerkzaamheden. Eigenaar Minze van der Veen vertelt over zijn ervaringen. Deze klantcase licht toe hoe de (standaard) mogelijkheden van Dynamics te combineren zijn met een stukje ‘custom’ software.